środa, 15 czerwca 2016

serca,ptaszki i ryż pod kołderką z truskawek





                                                                        FACEBOOK




jakoś mnie tak wzięło na ceramikę... chyba dlatego,że ostatnio na jarmarku napatrzyłam się na cudne wyroby z kamionki.
bardzo lubię kamionkę,najbardziej tę surową,albo tylko delikatnie szkliwioną na jakiś neutralny kolor z delikatnym wzorem. wprost kocham donice kamionkowe,takie surowe,nieszkliwione.
mam ich już sporą kolekcję. niektóre z nich zasiedlają kwiaty,a niektóre stoją sobie puste dla ozdoby.
postanowiłam ożywić nieco mój balkon.
kolorowe kwiaty,gliniane donice i pieńki prosiły się o delikatne,białe dodatki. i tak powstały małe,kamionkowe serca i ptaszki z małym rzucikiem. nie są wypalane,ani szkliwione.
pomalowałam je tylko farbą akrylową. też możecie zrobić sobie takie ozdoby,na balkon albo do domu. masę ceramiczną kupiłam w sklepie dla plastyków,opakowanie ok. 2kg to koszt 8zł.
wystarczy na mnóstwo ozdób. lepimy z niej lub wycinamy co tam sobie chcemy i pozostawiamy do wysuszenia na całą noc. oczywiście można ją wypalić,ale ja nie mam gdzie. potem malujemy i ozdoby gotowe :)
































a jakby ktoś zgłodniał od szperania w tej glinie,to mam przepis na jedzonko z owocami sezonowymi.
ryż na mleku pod kołderką z truskawek :)
dobre dla łasuchów.
ryż sypany gotujemy na mleku identycznie jak na wodzie,tylko,że mleko można lekko osłodzić.
można też dorzucić kawałek wanilii do wygotowania do mleka.
po wyłączeniu dodajemy łyżkę masła i mieszamy (ryż jest wtedy smaczniejszy,niż na samym mleku,bo mleko jest dość chude),otulamy kocem i zostawiamy na 15 min.
potem ja robię tak,kroje np.truskawki,mogą to być inne owoce lub powidła,polewam śmietaną kremówką 18%,na to cukier puder i obowiązkowo cynamon.
jako wielbiciel zup mlecznych i wszystkiego co zrobione jest na słodkim mleku,szczerze polecam :)
paluchy lizać! smacznego!



























a do ryżu jeszcze brakuje nam tylko filiżanki pełnej... róż...




1 komentarz:

  1. Nietuzinkowe dekoracje ptaszki i serduszka bardzo ładne.
    Lubię prace, gdzie jest im daleko do tzw. "chińszczyzny".
    A w Moje Mieszkanie fajnie, że się pojawił artykuł.
    Pozdrawiam
    Edyta

    OdpowiedzUsuń

pisz śmiało...
dziękuję za każde słowo:)